۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

برای خنده ات

خنده تو!
نان را از من بگیر،اگر می خواهی،
هوا را از من بگیر، اما
خنده ات را نه.

گل سرخ را از من بگیر
سوسنی را که می کاری،
آبی را که به ناگاه
در شادی تو سر ریز می کند،
موجی ناگهانی از نقره را
که در تو می زاید.

عشق من،خنده تو
در تاریک ترین لحظه ها می شکفد
و اگر دیدی،به ناگاه
خون من بر سنگفرش خیابان جاریست،
بخند،زیرا خنده تو
برای دستان من
شمشیری است آخته.

خنده تو در پاییز
در کناره دریا
موج کف آلوده اش را
باید برفرازد،
ودر بهاران،عشق من،
خنده ات را می خواهم
چون گلی که در انتظارش بودم،
گل آبی،گل سرخِ
کشورم که مرا می خواند.

بخند بر شب
بر روز،بر ماه،
بخند بر پیچاپیچِ
خیابان های جزیره،برمن
که دوستت دارم،
اما آنگاه که چشم می گشایم و می بندم،
آنگاه که پاهایم می روند وباز می گردند،
نان را،هوا را،
روشنی را ، بهار را،
از من بگیر
اما خنده ات را هرگز
تا چشم از دنیا نبندم.

۳۴ نظر:

  1. سلام دوست عزیزم خیلی دلم تنگ بود برات

    این شعرتم عالی بود

    سربلند باشی

    پاسخحذف
  2. سلام دوست من
    در رابطه با کتاب جامعه شناسی خودمانی، به شما پیشنهاد می کنم که اصل کتاب را از کتابفروشی نشر اختران از میدان انقلاب تهیه کنید.

    پاسخحذف
  3. من با این ذوب شدگان بحث نمی كنم .. ولش .. شعرت هم خوب است .. منهم شعری داشتم به نام ... طنز تلخ بوی جورابم .. و خنده .. حالا در میان همه چیز گم كرده ام و پیدایش نمی كنم ..شاد و خندان باشی

    پاسخحذف
  4. kheyli ziba bood.aliii booood
    omidvaram behtarin ha dar entezarat bashad

    پاسخحذف
  5. وقتي حاكمان چپاول مي كنند، چپاولگران حكومت مي كنند! ( بابک داد )

    پاسخحذف
  6. سلام. شعر قشنگی بود کاش هیچ وقت چشمی و خنده ای نمیرد .موفق باشی عزیز

    پاسخحذف
  7. سلام
    فوق العاده بود!
    مخصوصا این قسمتش:

    و اگر دیدی،به ناگاه
    خون من بر سنگفرش خیابان جاریست،
    بخند،زیرا خنده تو
    برای دستان من
    شمشیری است آخته.

    یه جورایی روحیه ی انقلابی داره

    پاسخحذف
  8. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    یارب از دل های ما نور هدایت رامگیر
    این تجمع ، این توسل ، این ارادت را مگیر
    هستی ما بستگی دارد به حب اهل بیت
    هر چه میخواهی بگیر اما ((ولایت )) را مگیر

    محمد مهدی علی بابایی هستم ، همون کسی که مورد محبت شما قرار گرفت. اومدم تا پاسخ محبتتون رو داده باشم.
    این شعر تقریبا در راستای شعر شما گفته شده ، امیدوارم که خوشتون بیاد.
    مطمئن هستم که شخصیت ولایتمداری همچون شما که حامی اصلاحات هستین میتونین دوست خوبی برای بنده باشید.
    توفیق روز افزون شما رو از همون خدایی میخوام که جزای کار همه به دست اوست.
    ضمنا بدونید که عشق من فقط آقامون سید علی هست .
    علی علی

    پاسخحذف
  9. رنجنامه احسان فتاحیان

    (جوان کردی که به گناه آزادیخواهی اعدام شد)

    واپسین شعاع آفتاب شبانگاهی

    نشان دهنده ی راهی ست که خواهان در نوشتن آنم

    خش خش برگ ها زیر قدم هایم

    میگوید : بگذار تا فرو افتی

    آنگاه راه آزادی را باز خواهی یافت

    پاسخحذف
  10. سلام تکلیف خودتو مشخص کن تو سیاسی می نویسی یا عاشقانه یا ... این نشد

    پاسخحذف
  11. بخند كه خنده تو براي دستان من شمشيريست . . .

    زيبا و تاثير گذار بود به اميد لب پرخنده تمام همرزمان و سبزانديشان

    پاسخحذف
  12. سلام بر شما
    با خبر هایی درباره زندانیان سیاسی ـ دیدار خاتمی با دانشجویان ـ صدور حکم اعدام برای 5 تن آپ شدم .
    منتظرتون هستم . پاینده ایران
    شعر خوبی بود
    عشق من،خنده تو

    پاسخحذف
  13. چشم دوست عزیز از از 10 تا12 بیا.
    وبلاگ قشنگی داری .

    پاسخحذف
  14. سلام
    ممنون از این همه پیام پر محبت شما
    اما این که فرمودید نظر خودمان را هم به انتهای پست ها اضافه کنیم .
    اول بگذارید یه توضیحاتی در مورد گروه خودمان بدهم . ما تمامی وبلاگ هایمان را که فعلا 4 است (فرهنگی سیاسی علمی ورزشی)را به نام پدر بنده ثیت می کنیم ایشان مسئول تایید و نظارت بر ما هستند تا تند روی یا کند روی نداشته باشیم ایشان مصر هستند ار درج نظرات خودمان پرهیز کنیم زیرا جو جامعه را خودتان بهتر از ما میدانید . اگر این اصرار ایشان نبود خودم تحلیل های زیادی را داشتم اما پدر است و فرزند .
    اما سعی می کنم نظراتم را در قالب پیام ها برای شما باز کنم .
    موفق و سربلند باشید

    پاسخحذف
  15. سلام
    ممنون از پیامتان
    چشم اما پدر با این کار خیلی مخالف اسن همین مقدار هم که انجام میدهم نگران من است
    اما چشم سعی میکنم این کار را انجام بدهم
    موفق باشید

    پاسخحذف
  16. سلام.با طنز پارازیت خانوم مارپل!انگوران!هیئت گل پسران !! بروزم
    هر روز نمیای پیش ما؟؟؟

    پاسخحذف
  17. سلام دوست من
    در آرزوی روزهای سبز تر
    به امید رهایی

    پاسخحذف
  18. آقای محمد علی بابایی.نمیدونم روی چه حسابی منو ولایتمدار خطاب کردید؟من عاشق مولا علی هستم و تنها ولی من حیدر کرار است.نه این شخصی که سعی دارد خودش راولی مسلمین جا بزند.
    ما همه می تونیم با هم دوست باشیم به شرطی که نراتمون رو تحمیل نکنیم.یا علی

    پاسخحذف
  19. خانم و یا آقای ناشناس.گفتم که بنده فقط سیاسی نمی نویسم گاهی برای عوض کردن جو و تازه شدن روح خودم خارج از سیاست هم می نویسم.البته دست شاعرش درد نکنه من فقط تایپ می کنم

    پاسخحذف
  20. سلام
    ممنون از پیامتان
    ر خدمت شما هستیم
    موفق باشید

    پاسخحذف
  21. سلام.نامه یک مادر و پاسخ آیت الله منتظری.

    به جای قاتل ندا نامزد او را دو ماه زندانی کردند!!!!

    چه افرادی و ارگان هائی می توانند عامیلن قتل دکتر پوراندرجانی باشند؟

    پاسخحذف
  22. بسم الله النور
    سلام
    ممنونم از این که سر زدید و یا علی من رو بی پاسخ نگذاشتید. اما فرموده بودید که (( نمیدونم روی چه حسابی منو ولایتمدار خطاب کردید)).
    خب اول باید بگم که منظور من همون ولایت امیر المومنین هست که خودتون فرمودید قبولش دارید ؛ اما اینکه از کجا محبتتون رو نسبت به ولایت حضرت علی ( ع ) متوجه شدم ، مربوط میشه به اون (( یا علی ))که در آخر نظرتون در اون وبلاگ نوشتین.

    اصل هم همینه که باید به ولایت علوی پایبند بود. ضمن اینکه بنده از قبل هم عرض کردم که شاید در برخی موارد با هم اختلاف نظر داشته باشیم ؛ ولی اصل اینه که ایرانی هستیم و ایران رو آباد میخوایم.

    شاید این اختلافات در همین انتخابات بیشتر خودشو نشون داد و حتما رفتار برخی از افراد ( از هر دو طرف ) به اشتباه بود و هست و همین رفتار ها بیشتر باعث ایجاد اختلافات شد؛ اما وقتی که وجدانمون رو قاضی قرار میدیم ، میبینیم که همه ی ما ایران رو دوست داریم و نباید اینطور با بد رفتاری و بد گمانی نسبت به هم ، دل دشمان رو شاد کنیم.
    همون طور که شما از رفتار بد یه بسیجی و یا نظامی نسبت به جوانان و مردان و زنان ناراحت میشین ، من هم از این رفتار ناراحت میشم و حقیقتا اون فرد رو از قشر مترود به حساب میارم و کارش رو سرزنش میکنم.

    و مطمئن هستم همون طور که من از افرادی که نسبت به زنان محجبه ، بد رفتاری کردن و اونها رو کتک زدن و مغازه ها و مساجد رو به آتش کشیدن بدم میاد ، شما هم همین احساس رو نسبت به اونها دارین و چنین حقی رو به اونها نمیدین.
    واین نشون دهنده ی اینه که اصل و اساس فکر شما و بنده و همه ی مردم ایران یکی هست و اون سرفرازی ایران ، و فقط در روش و مسلکمون متفاوت رفتار میکنیم که اون هم چیز مهمی نیست چون اصل اعتقاد و هستیمون یک چیزه.
    امیدوارم نظرتون رو با صراحت درباره ی این نظر من بنویسید.

    باز هم ممنونم از اینکه سر زدین و باز هم میگم که این اختلاف نظرات نمیتونه مانع از دوست بودن ما ایرانیان باشه.
    موفق و سر بلند و پیروز و سبز ( میدونم که سبز رو دوست دارین ) باشید.
    علی علی

    پاسخحذف
  23. سلام دوست سبزم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم انصر المجاهدین و انصرهم نصرا عزیزا ،انهم فتیته یجا هدون فی سبیلک فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا
    با ر خدایا مجاهدین را یاری کن، یاری و نصرتی پر قدرت و قوی،زیرا آنان جوانانی هستند که در راه تو جهاد می کنند .عده ای از ایشان پیمان خود را مردانه وفا کرده و شهید شدند و عدهای دیگر منتظر شهادتند و هیچ تغییر در عزم آهنین آنان ره نیابد.
    16 آذر منتظر حضور سبز شما هستیم
    خوشحال میشم با یکدیگر تبادل لینک کنیم

    پاسخحذف
  24. درود
    بیش از یک دهه از قتل ناجوانمردانه شماری از فرهیختگان کشورمان میگذرد. کسانی که به فکر ابدی کردن سلطه خود بر کشور بودند، شبانه و مخفیانه، مریدان خود را به جان تعدادی از شهروندان بی گناه انداختند و به فجیع ترین وضع آنان را به قتل رساندند. اما پس از افشای جنایات مریدان خود را به عنوان "خودسر" بازداشت کردند و به صورتی مشکوک به قتل رساندند تا سران و حاکمان خودسر پرور در حاشیه امن خود باقی بمانند. عنصر به اصطلاح خودسر را کشتند، اما طبق توصیه های همان خودسر، فرمان به عدم بازنگری و اصلاح قانون مطبوعات داده شد، تا مبادا ملت راه و رسم دفاع از حقوق خود را بیاموزد و به خوابگاه دانشجویان حمله کردند.این همه به خاطر فلج کردن دولتی بود که تکیه بر رای مردم داشت؛ این همه به خاطر بر سر کار آوردن دولتی بود که به جای تکریم ملت، مردم را تحقیر کند و دنبال اتوموبیل خود بدواند. امروز همگان نتایج سکوت در برابر این تحقیر ملی و حقارت بین المللی را به چشم مشاهده میکنند.
    از همه شاهدان روزگار تقاضا داریم که در سالگرد پرپر شدن شاهدان چمن، داریوش و پروانه فروهر گرد هم آییم و با گرامی داشتن یاد آن دو عزیز، با خود زمزمه کنیم که دیگر نمیترسیم، چرا که همه با هم هستیم.
    زمان:يكشنبه يكم آذرماه - 3 تا 5 بعد از ظهر
    مکان:خيابان سعدی جنوبی- خيابان هدايت - كوچه شهيد مرادزاده - پلاك 18
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  25. با سلام،
    با بخش دوم مطلب «چرا درمانده ایم؟» به روزم.

    پاسخحذف
  26. سلام بر سبز ها آپ کردم. دیدار کروبی ـبیانیه ادوار تحکیم وحدت و چند خبر دیگه
    بیا بنشین و با مردم مدارا کن گره از کار این افتادگان وا کن
    بترس از شعله های زیر خاکستر بیا اندیشه اندوه فردا کن

    پاسخحذف
  27. سلام بر سبز ها آپ کردم. دیدار کروبی ـبیانیه ادوار تحکیم وحدت و چند خبر دیگه
    بیا بنشین و با مردم مدارا کن گره از کار این افتادگان وا کن
    بترس از شعله های زیر خاکستر بیا اندیشه اندوه فردا کن

    پاسخحذف
  28. سلام مقداری عکس از جنگ جهاني دوم گذاشتم . وقت داشتي سري بزن

    پاسخحذف
  29. سلام دوست عزیزآقای بابایی
    خوشحالم که شما مثل اغلب کسانی که افکار متضادی با ما دارند با توسل به خشونت وتوهین و تحقیر سعی در درست جلوه دادن خودتون و ناحق جلوه دادن طرف مقابل نیستید .
    دقیقاً همون طور که فرمودید من متاسفم که سرمایه ای مثل بسیج که دست آورد انقلاب بود ومیتونست کوهی باشه برابر دشمنان ،اینچین مقابل مردم ایران ایستاد و ملت رو از خودش بیزار کرد.من و شما وبسیار انسانهای دیگری که خودشون رو به خواب نزدند و دنبال توجیه کردن کارهایی مثل تخریب اموال عمومی حتی اموال شخصی مردم کار کسی جز پلیس و بسیج نبود(خدا رو شکر همه دسترسی به اینترنت داریم و انشاالله فیلم هاشو دیدیم) و همون طور که میدونیم وقتی عده ای مسجد رو مکانی امن برای شلیک مستقیم به مردم انتخاب کردند در مقابل مردم هم عکس العمل نشون دادن،البته اطلاعات من راجع به جریان کامل نیست من فقط عکس مسجد رو دیدم که بسیجی ها از بام مسجد به مردم شلیک می کردن.
    در مورد کتک زدن خانم های محجبه هم کاملا با شما مخالفم،من اولین باره چنین چیزی میشنوم وباید عرض کنم تعداد خانم هایی که من میشناسم که محجبه هستند و در تمام تظاهرات هم شرکت کردند ومخالف دولت هستند از خانم هایی که کم حجاب ترند بیشتره.آزادی خواهی حق همه است چه با حجاب چه کم حجاب و ملاک و تدین وعیار صحیحی نیست برای سنجش مخالف یا موافق ها.منظورم اینه که خیلی از خانواده های متدین و خانم های محجبه هم طرفدار جنبش سبزندو یا خیلی هاشون هم اگر سبز نیستند از دولت آقای احمدی نژاد بیزارند.
    حالا می خوام بپرسم چرا جواب فریاد عدالت خواهی گلوله است؟

    پاسخحذف
  30. ممنون که سر زدی
    مطلبت جالب بود
    بسیج!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  31. $$$$$$_______________________________$$$$$
    __$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
    ___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
    ____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
    ______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
    __________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
    _____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
    ____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
    ___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
    _,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
    *____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
    ______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
    ____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
    ,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
    *.°

    پاسخحذف