۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

هفته بسیج ....

سلام.می خوام یه چند خط کوتاه بنویسم از زبان یکی از دوستانم.
می دونیم که هفته بسیج هست و بسیجی ها بیش از پیش دارن خودنمایی می کنن.البته چهره شون رو طی این 5-6ماه به خوبی شناختیم،اما این روزها ....
"داشتم از خیابون رد می شدم که دیدم یک پایگاه بسیج شیرینی به مردم میده و لبخند میزنه و از این کارها.به یکی شون گفتم حاجی زدید ملت و کشتید و لت وپار کردید حالا مثلا دارید شیرینی میدید که یعنی ما خوبیم؟ گفت برو،برو داداش دنبال شر نگرد.منم یک شیرینی برداشتم ودادم به یک دختر که داشت تکدی می کرد."
خود من هم شنیدم توی شهرداری های مناطق و شرکتهای دولتی بسیج به کارمندها گل و شیرینی میداده؟ چی شده؟ نکنه اینا فکر میکنن مردم ظلمی که بسیج در حقشون کرد و فراموش می کنن؟؟

۲۴ نظر:

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    ممنونم از اینکه دوباره جواب دادید و نشون دادید که فرد منطقی هستید و با من موافق هستید.
    همون طور که شما گفتید ، نباید خودمون رو به خواب غفلت بزنیم و در هر شرایطی مدافع حق و حقیقت باشیم.
    من طبق اعتقادات خودم مینویسم ، شما هم همینطور ولی همون طور که قبلا گفتم راهمون سربلندی ایران و ایرانیه ؛ پس همراه هم هستیم.
    اینجا لازمه که من چندتا نکته رو یاد آور بشم:
    1- همون طور که شما گفتید بسیج سرمایه ی انقلاب بود و هست و وظیفه اش هم مقابله با دشمنان انقلاب هست.
    خب باید بدونیم که گاهی دشمنان ، خودشون رو در میان مردم استتار میکنن و با روشی منافق گونه ، از دیگر مردم کمال سوء استفاده رو میبرن.
    دید من اینه که گروهی که واقعا طرفدار جنبش سبز و آقای موسوی بودن ، اعتراضی داشتن ، و قصد داشتن با آرامش و تنها با تجمع این اعتراضشون رو بیان کنن. خب این یک رفتار منطقی هست و هرکسی اجازه ی چنین اعتراضی رو داره؛ من هم چنین حقی رو به این گروه میدم.
    اما مساله اینجاست که همان دشمنان داخلی و افراد سود جو ، بدون احترام به این گروه ، خودشون رو وارد در این تجمعات کردن و با سوء استفاده از نام گروه سبز ، به کارهای خرابکارانشون دست زدن و باعث بدنامی جنبش سبز شدن.
    در اینجاست که بسیج وظیفه داره در برابر دشمنان ایستادگی کنه ، ولی مشکل اینجاست که دشمن خودشو در میان مردم پنهان میکنه و هر ضزبه ای که دلش بخواد بر پیکر جامعه وارد میکنه.
    البته این مساله توجیه بد رفتاری برخی از بسیجیان نیست ، چون واقعا کار اونها زشت بوده ولی باید بدونیم که اگر با کمی بینش ، اجازه ی ورود افراد سود جو به میان مردم داده نمیشد ، هیچ گاه چنین اتفاقاتی نمیافتاد.
    همونطور که قبلا هم عرض کردم ، اشتباه از هردو طرف بود و هر دو طرف باید از اشتباهاتشون برگردند و دل مردم عزیز ایران رو به دست بیاورند.
    2-اما شما گفتید که در مورد برخورد با زنان محجبه موافق نیستید.باید عرض کنم که من هم قبول دارم که برخی از طرفداران جنبش سبز از همین زنان محجه بودند ولی بحث من مردم ساده و عوامی بودند که داشتند به زندگی روزمره خود ادامه میدادند. همان مغازه هایی که به آتش کشیده شدند ، همان وسایل عمومی که ازبین رفتند و ... . ضمن اینکه در مورد زنان محجه ، خود من چنین موردی را دیدم و چندین مورد هم از دوستان نزدیک مطلع شدم. ( یکی از دوستان نزدیک بنده به خاطر کمک رسانی به یکی از همین زنان ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه دست مجروح سوختگی شد )
    3- از نظر بنده همه ی بسیج زیر سوال نمی رود و تنها کسانی که خودسرانه و از روی هوا و هوسشون مردم رو اذیت کردند باید مورد مواخذه قرار بگیرند.
    4- یادمون باشه اولین کسی که بر خورد رسمی و جدی رو با عوامل سود جوی به نام بسیج ،شروع کرد و دستور مواخده ی اونها رو داد ، خود مقام معظم رهبری بودند .
    5- جدای از هر اختلافی ، ما در برابر دشمنان ، یار و یاور یکدیگر هستیم.
    6- دوست دارم برای جلوگیری از اتلاف وقت ، از طریق چت یا تلفن و یا حضوری صحبتی داشته باشیم. اینطوری خیلی بحثمون طولانی نمیشه.
    موفق باشید
    علی علی

    پاسخحذف
  2. سلام

    روحشان شاد شهدای راه آزادی

    سالروز قتل داریوش و پروانه فروهر

    برای داریوش فروهر، مردی که زندان خانه دومش بود

    آخر ای خنجر مردم کش بیگانه پرست
    خوش نسشتی به تنم در شب خنجرشکنان

    پاسخحذف
  3. سلام ممنونم از حسن توجهت دوست عزیز من برایت بهترینها را ارزومندم
    و از اینکه به وب من سر زدی و نظری گذاشتی تشکر میکنم
    موفق باشی

    پاسخحذف
  4. dorood

    sepas az shoma

    ma piroozim - sar bezan

    payandeh iran

    پاسخحذف
  5. مراسم سالروز قتل داریوش و پروانه فروهر امروز برگزار می شود

    خبرنامه امیرکبیر:

    امروز 1 آذر ماه مصادف است با سالروز به قتل رسیدن داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری. قتل هایی که بعدها با قتل عده ای دیگر از روشنفکران دگراندیش، به قتل های زنجیره ای معروف شدند. محمد مختاری، محمد جعفر پوینده، مجید شریف و پیروز دوانی از جمله افراد سرشناسی بودند که در پروژه ای سازمان یافته توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

    به همین مناسبت امروز مراسم بزرگ داشت فروهرها به دعوت فرزند ایشان و نیز عده ای از فعالین سیاسی برگزار خواهد شد. پرستو فروهر روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری ها از برگزاری این مراسم در روز یکشنبه و در منزل پدریش خبر داد. این در حالی است که در خبر ها آمده بود که شورای تامین استان تهران با برگزاری چنین مراسمی مخالفت کرده است. با این وجود، پرستو فروهر اعلام کرد که این مراسم تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد.

    زمان و مکان اعلام شده برای مراسم بزرگداشت یاد پروانه و داریوش فروهر:

    یکشنبه یکم آذرماه - ۳ تا ۵ بعد از ظهر
    خیابان سعدی جنوبی- خیابان هدایت - کوچه شهید مرادزاده - پلاک ۱۸ زمان

    پاسخحذف
  6. ** پیش ای مادینه شیر

    ** خانه از دشمن بگیر



    شیر زنان ایران , در شرایطی که کشور عزیزمان در ظلم , فساد و خرافات

    آخوندیسم گرفتار آمده دوش به دوش مردان دلاور و از جان گذشته

    برای نجات میهن در تلاشند -

    با درودی گرم به همه مبارزین راه آزادی

    از سوی دانشجویان و خانواده شهدای راه آزادی , دانشجویان زندانی و

    زندانیان سیاسی ...

    از همگان برای راه پیمایی آرام , شانزدهم آذر ماه دعوت میکنیم

    باشد که با شرکت در آن با دانشجویان زندانی - زندانیان سیاسی و

    روزنامه نگاران در بند و ... هم صدا شده و میهن در بند مان را آزاد سازیم .

    وعده ما 16 آذر پر جوش تر ، پر خروش تر ، گسترده تر

    خداوند نگهدار ایران باد ....

    پاسخحذف
  7. سلام عزیزم خوبی
    اره هفته بسیجه خوب دارن مانور میدن
    ماهم 16 آذر مانور میدیم
    سبززززززززززز باشی

    پاسخحذف
  8. سلام. مایه تاسف است که شجریه طیبه که مد نظر امام بود و در مقابل دشمن خارجی می ایستاد اکنون به این وضعیت درامده.مردم ایران حافظ تاریخی خوبی دارن و همه چیز دریادشون میمونه!
    ممنون که به طنزیات ما لطف داری عزیز هر روز چشم براهیم

    پاسخحذف
  9. در پس هر مهرباني ظاهري اين به ظاهر بزركمنشان موجي از خيانت خشونت و تجاوز وجود دارد كه با رفتارهاي مشابه سر عموم را شيره ميمالند اما اميدوارمچشمان ملت باز باشد و جنايات اين عوام فريبان را نخورند

    پاسخحذف
  10. سلام
    ممنون از پیامتان
    ما باید کمی تحمل انتقاد داشته باشیم
    اگر ما هم مثل اینها باشیم که می شویم متحجر
    البته با این حرف شما در بالا موافقم
    موفق باشید

    پاسخحذف
  11. سلام دوست نازنینم
    باور بکن به یادت هستم
    منم دلم تنگ شده
    الان با یه خبر آپم

    آقا برای ملت و کل جهان دعا کنین چون خیلی این رژیم موذیه باید دستشو رو کرد

    پاسخحذف
  12. سلام دوست عزیز خوب بهشون گفتی اصلا نباید محل به این جور ادما گذاشت
    طلوع سبز 88 شما رو به کلبه کوچک وسبزش دعوت میکند :
    سعید مرتضوی کجاست؟ ـــ پاسخ کروبی به اظهارات محسنی اژه‌ای و عسگراولادی
    تظاهرات معترضین به سفر احمدی نژاد به برزیل ــــ اولین یادداشت ابطحی پس از آزادی

    پاسخحذف
  13. سلام آقای بابایی
    در ابتدا باید عرض کنم به نظر من کل بسیج زیر سئوال است چون اگر با این حرکات افراطی مخالفت میشد کار به اینجا نمی کشید.
    دوست من چرا وقتی گناه از ماست پای دشمن را به هر جا باز می کنید؟ ما ملت متوهمی هستیم؟؟ اگر نیستیم پس چرا اولین اشتباه یا کمبود خودمان رابه پای دشمن می نویسیم؟ اگر دولت اشتباهات خودش رو می پذیرفت و رییس جهمور منتصب مردم رو خس و خاشاک خطاب نمی کرد؟ اگر آقای خامنه ای در نماز جمعه این مقدار مردم را زیر سئوال نمی بردند و رییس جمهور رو بزرگ نمی کردند و بسیج برای شلیک مستقیم از روبروی پایگاه مقداد به جوانان عذر خواهی می کردو کارهای زشتش رو تکرار نمی کرد.اگر نیروی انتظامی از معترضین آرام دفاع می کرد.آیا کار به اینجا می کشید؟
    نه دوست خوب من تخریب اموال عمومی هم کار ملت شریف و اصیل ایران نبوده،کار خود نیروی انتظامی و لباس شخصی ها بوده(برای اثبات این امر دلیل و مدرک دارم که فکر کنم خود شما هم دیدید)
    مردم روزهای اول (قبل از نماز جمعه آقای خامنه ای)فقط در صلح و سکوت تظاهرات می کردن.کسی که اعتراضات رو به خشونت کشید خود حکومت بود.
    نظام باعث شد شعار هایی که تاماهها فقط مربوط ریاست جمهوری بود(63% کو؟-دولت کودتا استعفا- ... )بود در این روزها تبدیل بشه به شعارهایی علیه خود نظام(که خودتون بهتر می دونید من نمی نویسم)

    پاسخحذف
  14. زدیم به سقف فلك ..سلاخ دلهای مهربان را شكافته ایم ..
    از یك نیروی شبه نظامی فاشیست مذهبی شیعه انتظاری نیست ..
    اگر به مرگ من امید بسته ای
    زندگانیم دراز باد ...اااا

    پاسخحذف
  15. سلام

    حقا که:
    بسیجی واقعی / همت بود و باکری.

    شما حساب بدنه بسیج تهران را از سران آن جدا بدان. بسیاری از آنها در این فجایع شرکت نکردند؛اما سران آن بسیار قسی القلب هستند.

    بسیاری از آدمکشاهی بسیج را در ناحبه مقداد (غرب تهران در خیابان آزادی) و در دو حوزه از حوزه های زیردستش می شناسم که همه می دانند که در 30 خرداد - علی الخصوص - چه کار کردند؛ دریغ از یک توبیخ.

    آیا آن برادری که بی اطلاعی یا عدم رضایت آقای خامنه ای را عنوان می کند، نباید فشار بیشتری روی مجازات این افراد بیاورد. آیا یک بار هم کشته شدن این افراد را تسلیت گفت؟

    علی نوری
    siasat-rooz.mihanblog.com

    یا حق

    پاسخحذف
  16. سلام دوست من

    ممنونم که به من سر می زنید. ببخشید که دیر میام!

    خوشحالم که وبلاگت بیننده های فراوون و مشتاق داره. در مورد بسیج هم به عنوان کسی که حداقل سه سال سابقه ی بسیجی داشته می گم که تنها دلیل بدنام شدن بسیج کارنامه ی سیاه سال های گذشته ی بسیج است. دخالت در امور سیاسی،اقتصادی،عدم کنترل و نظارت بر فعالیت های بسیج در داشنگاه ها همه و همه باعث شده که این روزها با شنیدن نام بسیج به جای یک نیروی مدافع منافع ملی، چهره ی یک عده چماق به دست به ذهن مردم خطور کند!

    راستی! فکر کنم منظور آقای بابایی از این که بحثمون خیلی طولانی نمیشه اینه که قصد دارند شما رو به صورت حضوری و همونطوری که ابطحی و حجاریان رو قانع کردند، متوجه کنند که اشتباه می کنید!!!!

    آقای بابایی عزیز! دشمن همه جا ممکنه مستتر بشه! حتما با این توجیه قصد دارد مثل آقای طائب بفرمایید که دشمن بین بسیجی ها حضور پیدا کرده و مردم رو ضرب و شتم کرده و به مغازه ها و ماشین ها خسارت زده!!!!

    دوست من! اگر شما یک مورد از حمله به افراد را دیده اید من صدها مورد دیدم از شکستن شیشه ی اتومبیل ها و کتک خوردن خواهران محجبه و پیرمردهایی که قصد دفاع از جوان تر ها داشتند.

    سونامی سبز سر ایستادن ندارد

    پاسخحذف
  17. سلام .حرکت چند هزار نفری به سوی اوین، برای زندانی شدن!

    درخواست مهدی کروبی از دادستان کل کشور:

    سرنوشت یک شاهد تجاوز را روشن کنید

    پاسخحذف
  18. سلام

    همون بچه ایی که شما شیرینی رو بهش دادید هم دیگه اینا رو شناخته .
    با حلوا حلوا دهن ملت شیرین نمی شه .

    با پست ُ (سقوط ) درخدمتم .

    پاسخحذف
  19. درود بر شما

    قبلا" امیدوار بودم که اینها یک روز به خودشون بیان و به مردم بپیوندند، ولی افسوس که انسانیت خودشون رو به بهای ناچیزی به حراج گذاشتن...
    الآن فرقی با یک حیوان دست آموز که منتظر اشاره ی اربابشه که به مردم حمله کنه ندارن!

    پاسخحذف
  20. احمدی مقدم: مگر روز 16 آذر خبري است؟

    پاسخحذف
  21. خدا قوت هم رزم سبز ایرانی..
    خوب این حرفیه... اما چرا الان دارن میگن...؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    زنده و پاینده باشی..
    مطالب خوبی رو گذاشتی
    اگه افتخار بدی با هر اسمی که مایلید لینکتون کنم...

    پاسخحذف
  22. سلام. عید ولایت راستین و عدالت حقیقی عید کمال عقل و ایمان بر شما مبارک باشد
    با طنز جدید هم بروزیم

    پاسخحذف
  23. درود بر تو هموطن ، جالب بود

    به بهانه تولد احمد شاملو صدای رسای آزادی


    آنک قصابان‌اند
    بر گذرگاه‌ها مستقر

    با کُنده و ساتوری خون‌آلود

    روزگار ِ غریبی‌ست، نازنین

    پاسخحذف